31 Temmuz 2009 Cuma

Kaynak Kitaplarım 1


Kurdele nakışına başladığım zaman şimdiki kadar çok kaynak yayın yoktu.Yabancı kitap ve dergilerden faydalanıyorduk.Onlar da her yerde bulunmuyordu.Bu dediğim öyle çok uzun bir zaman da değil.Şimdi hem kitaplar hem de düzenli yayınlar ve özellikle internette sayısız örnekler var.Ben yıllardır nakışın her türü ile ilgili rastladığım hemen hemen tüm kitapları aldım.Hepsinden ayrı faydalandım.Şimdi bu kitapları ve dergilerimi fırsat buldukça sizlere tanıtmak istiyorum.
İlki en çok sevdiklerimden biri ve gerçek bir kılavuz kitap.Ribbon Embroidery and Stumpwork adlı bu kitap özellikle kurdele nakışı ve stumpwork yani boyutlu nakışa yeni başlayanlar için çok faydalı bir kaynak.



Adım adım teknikler anlatılmış.Hem basit nakış, hem de kurdele nakışının çeşitli örnekleri çok anlaşılır bir şekilde resimlenmiş.



Daha sonra tüm gösterilen teknikler kullanılarak örnekler yapılmış ve bu örnekler birleştirilerek büyük bir tablo meydana getirilmiş.

Kitabım 2005 tarihli yani bayağı olmuş alalı .Ben Belsu'dan almıştım.Sanırım hala var orada,internetten de alabilirsiniz.Eğer kaynak arıyorsanız hiç tereddütsüz tavsiye ederim.En sevdiklerim sıralamasıyla kitaplarımı tanıtmaya devam edeceğim.Umarım sizlere de faydalı olur.

5 yorum:

Hifa dedi ki...

Siteniz için tebrik ederim öncelikle.. ve kurdele nakışı için kitap öneriniz için de..3-4 gün kadar istanbuldayım..bulabilirsem ben de bi kitap almayı düşünüyorum kurdele nakışı teknikleriyle ilgili..
bir kaç çalışmanıza da baktım, çok güzel görünüyorlar gerçekten.
başarılar ve kolaylıklar dilerim.
sevgiyle kalın

sevil dedi ki...

sevgili Hifa güzel sözleriniz için teşekkür ederim.Bu kitap eğer başlangıç seviyedeyseniz size faydalı olacaktır.Yakında diğer kitaplarımı da tanıtacağım,neredeyse her rastladığımı aldım çünkü:)

Hifa dedi ki...

Kısmen başlangıç seviyesinde sayılırım evet. Yapabildiklerimi sitemde paylaşıyorum fırsat buldukça. Bu arada isterseniz sitenizi Dost Siteler sayfama ekleyebilirsiniz. Ziyaretçilerimin çalışmalarınızı görmelerini isterim :)
Sevgiyle Kalın

Adsız dedi ki...

teşekkürler artoryum kitapların çok güzel eminim eğiticilerdir de gördüğüm kadarıyla bayağıda açıklayıcı .diğerlerinide büyük bir merakla beklerim.sevgiler,mutlu günler.

TAZE NANE dedi ki...

Harika bir site bak bak doyulmuyor.
Çok güzel.
Bugün ellerinizi her zamankinden daha çok açın.
Avucunuza melekler gül koysun, yüreğiniz coşsun. Bu kandil gecesinde dualarınız hayırlara vesile olsun.

Bu blog BloggerV.com üyesidir.

Hobiler