22 Ocak 2010 Cuma

Keçe İşlemeli Örtü







Keçe işlemeli örtüm.Yine epeydir yapılan ve resimlenmeyi bekleyen işlerimden biriydi.Kandıra bezi üzerine keçe ile işleme yaptım.Renk geçişleri ve kaynaştırmalar çok zevkli,tıpkı resim yapar gibi ama keçede renkler sınırlı.Boyada olduğu gibi ne yazık ki iki rengi karıştırıp yeni bir renk elde edemiyoruz.Keçeye ilgi arttıkça yeni çeşitlerin de geleceğini umuyorum.Neyse örtüye geçersek,deseni kumaşa aktardıktan sonra kenarlardan başlamak üzere içe doğru işledim.Önce tekli iğne ile desenin çevresine kontür geçip sonra içini doldurdum.Bu arada da tonlama yapmak için farklı renkleri karıştırdım.

İşlemem bitince tersinden ütüledim.Bu arada bol buhar verip aynı zamanda ütü bezi de kullandım.Ütüden sonra çok daha iyi kaynaşıp kumaşla bütünleşiyor işimiz.




11 yorum:

Unknown dedi ki...

Zarif bir okadarda şık örtü olmuş ellerinize emeğinize sağlık.

Sağlıklı, mutlu, sıcak, güzel bir hafta sonu geçirmeinizi diliyorum.

Sevgiyle kalın...

Nihan dedi ki...

Nefis olmuş, çok tebrik ederim. Bende aynı şekilde kandıra bezi üzerine nakış iplikleriyle önce kontur yaparak, sonra içini doldurarak bi örtü yapmaya çalışıyorum. fakat içini doldurmak öyle zor geliyor ki, dönüş yerleri çok tipsiz oluyor.Daha fazla pişmek gerek galiba...keçeyle yapmak süper fikir.
Sevgiler!

Beyaz Kkelebek dedi ki...

çok kibar olmuş ellerinize sağlık sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Nasıl güzel olmuş böylee..bayıldım.Ellerine sağlık arkadaşım.

Adile dedi ki...

Bahar çiçeklerini kondurmuşun ya çok güzel olmuş ayrıca keçeleri sayeden güzel şekilere girdiğini öğrendim harika ya ellerine sağlık sevgiyle kal:))))))

herşeyden azıcık dedi ki...

Bence çok güzel olmuş ellerine sağlık geçen gün bende keçe aldım ama bir paketin içinde 5 renk var ve yumuşacık tavsiye ederim.

Nedret dedi ki...

Yine çok ince ve güzel bir iş yapmışsınız.Bütün işleriz çok özenli oluyor.Çok seviyorum.Ellerinize sağlık.

marifet23.blogspot.com dedi ki...

Kumaş üzerinde sanki daha güzel duruyor ama dikilmeden nasıl çıkmıyor anlamadım ellerine sağlık bir harika olmuş.

sevil dedi ki...

belgin,çok teşekkürler,
Somethin'Special,haklısın desenin içini doldururken en zorlayan yerleridir dönüşler ama zamanla el alışıyor,
Beyaz Kkelebek,teşekkürler,
GÖNÜLDEN ELE,teşekkür ederim ,
Adile,sağol canım,
herşeyden azıcık,dediğin keçe yanılmıyorsam ithal olanlardan ama onlar akrilik keçe ve sabunla kaynaştırma yapılmıyor,işleme için olabilir,pek fikrim yok,denemek lazım.
nedret ablacığım,teşekkür ederim,
marifetçiğim,işte keçe iğnesiyle kumaşa yediriyorsun,kumaşla bütünleşiyor.

Sibelin Hobi Dünyası ... dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok güzel bir keçe çalışması yapmışsınız, sizleri gördükçe bende keçeye başlasam mı? diye düşünüyorum....

sevil dedi ki...

sibel,teşekkürler,

Bu blog BloggerV.com üyesidir.

Hobiler