16 Ekim 2009 Cuma

Keçe İşleme Aletleri





Keçeleri tanıttıktan sonra sıra keçe işleme aletlerinde.Bunların kullanılışlarına gelince;
keçe fırçası,üzerinde yün keçe kaynaştırmada ve aplike yapımında kullanılıyor.Bu fırçanın yerine büyük kalıp sünger de kullanılabiliyor.
Keçe iğnesi,5'li olan iğne, keçeleştirmede ve kaynaştırmada kullanılıyor.Kalem gibi olan iğne ise daha ince işlemelerde kullanılıyor.
İğneler,hem beşlide hem de üçlüde aynı.Ben çok çabuk kırdığım için bol bol yedek alıyorum.Yedekleri ayrıca satılıyor.Üçlü iğnenin bir de teklisini gördüm internette onu da sipariş verdim,gelince paylaşırım.
Kalıplar ise yün keçeye şekil vermek için kullanılıyor.Birkaç farklı çeşidi var.Papatya,gül,menekşe,tavşan ve kirpi bildiklerim.Resimdekiler papatya ve tavşan.
Benim kullandıklarım bunlar.Daha sonra kullanılışlarını da çekip yayınlarım.Sorularınız olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler
sevgiyle kalın...

Nedret dedi ki...

Evet evet Sevil'ciğim devam edin lütfen.Islak keçelemeye bir an önce gelirseniz sevinirim.Ben de kurabiye kalıpları aldım 1milyoncudan.Ama henüz denemedim.Koyarım resmini bloguma bir ara.Verdiğiniz malzemelerin hepsi var bende de.Yapalım birlikte bir şeyler.Gösterin bize.Ok?

sevil dedi ki...

Nedret Ablacığım,ıslak,kuru hepsini yapalım.Ben de henüz öğrenme aşamasındayım.Yanlış birşey yazmayayım diye de bayağı dikkat ediyorum.Kurabiye kalıbı da iyi fikir.Yabancı bir sitede görmüştüm,kalp yapmışlardı.Yalnız ben farklı bir sistem geliştirdim.Biraz daha yapayım anlatırım.

Nedret dedi ki...

Bir de dosya plastiklerinden stencil gibi istediğin deseni oyup onun içinedeüü iğneleme yapılabiliyormuşsun.Teorim iyi de pratik zayıf.Yabancı sitelerden okuya okuya iyice öğrendim.

Nedret dedi ki...

Bir de dosya plastiklerinden stencil gibi istediğin deseni oyup onun içinedeüü iğneleme yapılabiliyormuşsun.Teorim iyi de pratik zayıf.Yabancı sitelerden okuya okuya iyice öğrendim.

Adsız dedi ki...

sevgili sevil zaten güzel şeyler yapmak artık üstüne kalıp gibi yapıştı sanki bu iş için doğmuş gibisin allah kolaylık versin daha güzel işlere

sevil dedi ki...

Nedret Ablacığım,anladım dediğinizi,stencil boyama gibi birşey herhalde ama keçenin çok ince olması gerekir,bilmiyorum denemek lazım.
Adsız okuyucum,çok teşekkür ederim iltifat ediyorsun.

yoncaduru dedi ki...

sevgili dost bilgilerini paylaşmana bayıldım... ben de bir el işi öğretmeniyim ancak herşeyi araştırıyorum. keçeye yeni el atabildim. öğrencilerim engelli ancak yetenekli çocuklar. tahta boyadık, takı yaptık, bazıları nakış işledi, bazıları boncuk işledi, yeteneklerine göre sınırlamadan yardımcı oluyorum. şu keçe malzemeleri çok zevkli görünüyor. yapılışını anlatın veya resimleyin ama kısa sürede heyecanla bekliyorum.
sevgilerimleYonca ODABAŞI / MİTATENÇ İLKÖĞRETİM VE İŞ OKULU BURSA

sevil dedi ki...

sevgili yoncaduru,öncelikle teşekkür ederim ve yaptığınız kutsal iş için de sizi tebrik ederim.Ben de keçeyi kendi çabalarımla keşfedip öğrenmeye çalışıyorum maalesef ülkemizde henüz çok yaygın değil.Size de yardımcı olmaktan mutluluk duyarım.

Adsız dedi ki...

keçe işleme aletlerini nereden alabiliriz.bilgilendirirseniz sevinirim. teşekkürler..

sevil dedi ki...

Hangi şehirde olduğunuzu bilmiyorum ama İstanbul'da Kadıköy ve Eminönü'nde tuhafiyelerde ve hobi marketlerde bulunabiliyor.

DenizasToysJoys dedi ki...

Çok teşekkürler! Bilginiz çok yararlı oldu

Bu blog BloggerV.com üyesidir.

Hobiler