13 Ekim 2009 Salı

Keçeyi Tanıyalım





Keçe ile ilgili çok sayıda soru alıyorum.Elimden geldiğince cevap vermeye çalışıyorum.Buradan da resimli olarak tanıtmak istedim.Hangi keçe nerelerde kullanılır ve nasıl sonuç verir,bakalım.


İlk iki resimde keçe yününü görüyorsunuz.Ben Nako'nun keçe yününü kullanıyorum.Çok güzel ve canlı renkleri var.Fiyatı da uygun.Bir top keçeden bayağı iş yapılabiliyor.Piyasada ayrıca akrilik olanları da var.Keçe yünü, kumaşlara desen yapmada ve keçe oluşturmada kullanılıyor.Bir önceki yazımdaki çantanın sarı çiçeğini bu tür keçe ile yaptım.


Yukarıdaki resimler kalın akrilik keçeye ait.Bu da bayağı kullanılan bir tür ama yün olmadığı için keçenin doğallığı yok.Sert ve dayanıklı yapısı farklı yerlerde kullanılabilmesini sağlıyor.Sarı çiçekli çantamda ve daha önce yayınladığım keçe çantamda bu malzemeyi kullandım.Ayrıca tüylenme de yapmıyor.Daha çok 50*50 cm ölçülerinde kesilmiş olarak satılıyor.

Yukarıdaki resimler ince akrilik keçe.Bu türün daha çok kullanıldığını görüyorum.Metre ile satılıyor.Daha çok aplike ya da küçük objeler yapmaya uygun.Yumuşak bir dokusu var ve tüylenmeye de yatkın.Yalnız bu türün de çok farklı kalınlıkta olanlarını gördüm.Biraz kalınca olanları kullanıma daha uygun.


Son olarak hakiki keçeleri görüyorsunuz.Bu %100 yün keçe.Kokusu ve elinize aldığınızda yapısı doğallığını belli ediyor.Bunlarla istediğiniz her şeyi yapabilirsiniz.Ayrıca çok ilginç,bu keçenin ortamın kötü havasını emdiğini de öğrendim.Piyasada çok fazla bulunmuyor ve tabii ki fiyatı da daha pahalı.
Keçeler böyle;daha sonra da keçe işlemede kullanılan alet ve iplikleri tanıtırım.Umarım faydalı olmuşumdur.Yine de sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.






19 yorum:

Adsız dedi ki...

gerçek yün keçe istiyorum aslında istanbulda bildiğin bir adres var mı acaba

sevil dedi ki...

eylülbahçesi,biz yün keçeleri Ankara'dan getirttik arkadaşlarla.İstanbul'da Eminönü'nde yanlış hatırlamıyorsam Tavukpazarı diye bir yerden bahsetmişlerdi.Gittiğimde orayı da araştıracağım.

Adsız dedi ki...

ne kadarda güzeller renkleri bi harika bunlardan yapacağın işlerde çok güzel olur eminim ,şimdiden kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

Keçe konusunda aydınlatıcı bilgi verdiğiniz için teşekkürler.
Keçe ile bir çalışma yapmak istiyorum. Bana çok cazip gelmeye başladı sayenizde.

Güzellikler sizinle olsun.Sevgiyle kalın..

sevil dedi ki...

Belgin.teşekkür ederim.Keçe ile çalışmak çok zevkli ve ortaya çıkan işler de çok güzel oluyor.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Çok faydalı bir yazı olmuş. Merak ettiklerimi buldum. Ama bunlar nerelerde satılıyor onu da belirtirseniz sevinirim. Ben Eminönü, bulunabilecek en uygun yer diye düşünüyorum. Ama araştırmadım. Keçe ilgimi çekiyor ama henüz cesaret edemedim.

sevil dedi ki...

Marifetli Peri,keçe yünü bu sene neredeyse tüm yüncülerde satılmaya başladı.İnce ve kalın akrilik keçe Kadıköyde tuhafiyelerde bulunuyor.Hakiki yün keçeyi ise bulmak zor ama zaten bunlar da işini görür.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Teşekkür ederim. Soracağım şeyler olursa tekrar rahatsız edebilirim :)

sevil dedi ki...

Pericim,ne demek ben de henüz öğrenme aşamasındayım.Birlikte yaparız birşeyler.

Jaensue dedi ki...

Bilgilendirici bi yazi olmus sagolun varolun:))))

sevil dedi ki...

Jaensue,faydalı olabildiysem ne mutlu bana.

Birileri anlatsın dedi ki...

Gerçekten yararlı bir bilgi olmuş emeklerine sağlık.

Bende yün keçe ile hiç çalışmadım ama istiyorum.

sevil dedi ki...

Birileri anlatsın,bu kış hep beraber keçelerle uğraşalım.

sesiber dedi ki...

Hepsini denedim en çok hakiki keçeyle çalışmayı sevdim, çok ta güzel şekil alıyor. İlk Afyon'dan getirtmiştim. Sonrakileri Ankara'dan aldım. Ankara'da yaşayanlar ya da aldırma imkanı olanlar için Ulus ve Kızılay'da şubeleri olan Karademirler ve Erdoğan Düğme'de hakiki keçe uygun fiyata(ydı) var.

Çok güzel ve faydalı bir post olmuş.

sevil dedi ki...

sesiber,çok haklısın, ben de en çok hakiki keçeyi seviyorum ama bazı işlerde kalın kalabiliyor.Bu tür keçelerin bile çeşitli türleri var,önemli olan iyi ve düzgün kaynaştırılmış olmaları bence.Yorumun için teşekkür ederim.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Keçe ile ilgili çok güzel bilgiler vermişsiniz.Teşekkürler.

sevil dedi ki...

Şanslı,hoşgeldin,beğenmene sevindim

www.toptanalmak.com dedi ki...

KEÇE TOPLARDAN TOPTAN ALMAK İSTEYENLER VARSA www.toptanalmak.com SİTESİNDE ÇOK UYGUN FİYATA SATILIYOR... KÜÇÜK TOPLAR KOLYE ŞEKLİNDE BİR DİZİ HALİNDE SATILIYOR...İSTEDİĞİNİZ TASARIMLARDA KULLANABİLİRSİNİZ..

zazaaksesuar@windowslive.com

Adsız dedi ki...

selamlar bende gecen hafta kurs hocamız başka kursun çalışmasını getirmiş bayıldım en kısa zamannda ögrenmek için ugraşıyom sizlerlede baylaşırım arkadaşlar ama güzel bilgiler paylaşmışsınız teşekürler arkadaşım bunun çelik igneli olanları varmış kırılmıyormuş ben çelik alacam inş sende br sor aldıgın yere tşkr

Bu blog BloggerV.com üyesidir.

Hobiler